Sunday, November 17, 2013

KOREA 2013-SESI PENGENALAN

Assalammualaikum

Dimulakan dengan Bismillah untuk entri yang entah ke berapa untuk tahun yang paling sedikit saya post entri baru di blog ini. kekadang terlupa juga saya memiliki blog kerana kesibukan kerja yang terlampau sampai mungkin boleh buat video bertajuk Pegawai Teknologi Makanan yang terlampau!!.Eh. 

Selepas melihat sidebar chatroom yang lebih dikenali sebagai Sampaikan Salam dipenuhi dengan iklan “Perut kempis dengan singlet anti boroi” dan “your blog is so impressive, keep up a good work” saya membuat kesimpulan awal yang blog ini memang wajib dibersihkan semula.Dibersihkan daripada kekotoran dan daki daki gelap akibat kemalasan pemiliknya yang melampau. 

Apapun, abaikan segala intro yang merepek meraban di atas kerana untuk entri baru ini InsyaAllah saya akan bermula menceritakan detik-detik hebat lagi indah berkenaan  percutian paling bermakna yang telah saya alami tahun ini. Alhamdulillah

Menyusuri alam ciptaan Tuhan akan membuat kita sentiasa berfikir betapa kerdil dan rendahnya kita di mata Yang Maha Esa. Melihat perilaku dan gelagat manusia di luar tanah air sendiri selalu membawa saya berfikir betapa bertuahnya diri saya dan betapa sangat bertuahnya juga diri mereka. Masing-masing membawa buku kehidupan sendiri dalam melayari onak duri pancaroba hidup.

Untuk permulaan ini tiada apa lagi mahu diceritakan, cuma akan diselitkan beberapa gambar perasan hensem lagi menyakitkan mata untuk tatapan anda dan anda semua yang ‘sangat rajin’ bertandang ke blog ini.

Pengkisahan yang sebenar dan lengkap akan  menyusul kemudian. Oleh itu, stay tuned… bro and sis.

Owh, terlupa ingin saya umumkan bahawasanya saya telah melancong ke Negara Kpop dan Running Man. Semeestinya ramai yang dapat meneka tanpa salah bahawa negara tersebut adalah:


KOREA SELATAN

DSCF0348 (Large)
Subway Station Korea yang sangat pantas dan efisien



DSCF0555 (Large)
Namsan Tower. Banyak mangga berkarat dijumpai
IMG_6072 (Large)
Naminara Island
IMG_8557 (Large)
Trick Eye Museum

IMG_9555 (Large)
World Cup Stadium Park

IMG_3194 (Large)
Gyeong Bok Gung Palace


doakan saya rajin dan berani untuk update lagi berkenaan trip pelancongan ini. di atas adalah sekakdar introduksi sahaja.

1 comment: