Wednesday, October 31, 2012

APA SEBENARNYA SAYA LAKUKAN

Ramai yang tidak faham apakah sebenarnya lepasan pelajar Bacelor Sains dan Teknologi Makanan seperti saya lakukan selepas menamatkan pengajian dan memulakan zaman pekerjaan. Alangkah kekadang keluarga saya sendiri pun kurang faham apakah peluang pekerjaan yang akan saya dapati selepas menamatkan pengajian

Ramai juga yang menjangkakan saya akan menjadi seorang chef di hotel ataupun bekerja sebagai pengurus di restoran makanan segera. Ia adalah tanggapan yang saya kira tidak bertepatan sama sekali kerana tiada pun subjek seni kulinari atau penyediaan makanan di dalam silibus pengajian sepanjang pembelajaran saya di universiti.

Sebagai satu pencerahan kepada sesiapa sahaja yang tersalah anggap dengan pekerjaan lulusan seperti saya, bolehlah melihat gambar di bawah. Khas dicuri dari Facebook untuk tatapan anda sekalian:

 

297144_10151148679928992_2146591308_n

Inilah sebenarnya yang kami lakukan. Yang sebenar-benarnya.

No comments:

Post a Comment