Wednesday, August 15, 2012

FAKTA MENARIK TENTANG PEMINUM KOPI

Ah! Kopi adalah ketagihan tegar saya yang tidak boleh dibendung. Ia seumpama perokok yang tidak boleh meninggalkan tabiat tidak elok tersebut walau sehari. Kopi merangsang adrenalin saya untuk lebih bersemangat dalam melakukan apa sahaja. Meningkatkan konsentrasi dan tidak dapa tidak saya mesti katakan ia mempengaruhi produktiviti saya sehari-hari

Pernah beberapa kali mencuba minuman lain untuk sarapan seperti Horlicks atau Milo. Kirim salam. Langsung tidak memberikan sebarang kesan. Saya harus meminum kopi juga selepas itu. Jika tiada kopi maka saya akan seperti kurang tenang, malas, mengantuk dan tidak bersemangat.

Aduhai, penangan Kaffein yang sangat tidak menyihatkan. Kebergantungan yang harus dijauhkan tetapi masih gagal dilaksanakan. Tetapi saya tidak menyesal, kerana Kopi sedap!.

Mari lihat fakta menarik tentang peminum kopi. Profesion mana yang paling banyak menjadikan kopi sebagai minuman rutin.


Saya bekerja di Makmal. Ia meletakkan saya di tempat pertama melalui analisis ini.

Suratan atau Kebetulan?

4 comments:

  1. ehh..
    awat engineer xde?? ;p

    btw, x suka kopi..
    tapi waktu sekolah dulu suka makan gula2 kopiko

    ReplyDelete
    Replies
    1. engineer sibuk sangat sampai tak sempat nak minum kopi
      hehe

      haish, cuba minum seteguk dua..lepas tu pasti suka. hehe

      Delete
  2. saya tak suka kopi, saya suka nescafe :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh dikatakan seangkatan jugaklah. nescafe juga terkandung caffeine

      Delete