Friday, November 25, 2011

TEMUDUGA

Assalammualaikum

Alhamdulillah, ujian besar pada hari ini berakhir sudah. Dua ujian semuanya. Ia adalah buat kali keempat untuk tahun ini dan semuanya berakhir dengan baik-baik sahaja

yang pertama untuk hari ini tidak selayaknya dipanggil temuduga. Kerana saya seakan-akan berbual sahaja dengan penemuduga tersebut yang juga memegang jawatan sebagai timbalan pengurus besar. Elok pula beliau menceritakan kisah kilang baru yang bakal dibina dan memerlukan tenaga insan yang bagus untuk menguruskannya. Semoga saya tersenarai diantara tenaga insan tersebut

yang kedua pula sangat tidak seperti yang saya jangkakan. Ia amat berbeza kerana bila kali pertama saya melangkah masuk ke lobi pejabat saya perlu menjawab soalan esei yang agak panjang dan banyak bilangannya. 45 minit diberikan dan saya hentam semuanya kerana sudah ingat-ingat lupa pengetahuan yang telah dikutip sepanjang pengajian. Sumpah jika saya tahu ada ujian seperti ini akan saya belajar bersungguh-sungguh.

Saya sukakan sesi temuduga ini kerana saya telah diberikan nasihat yang banyak dan berguna semuanya. Temuduga yang pada mulanya sangat serius dan dalam bahasa inggeris yang bombastik dan tegang bertukar menjadi situasi bahasa melayu yang ringan dan gembira. Sampai ucapan 'akak rasa' pun boleh terkeluar dari mulut si penemuduga.

Semoga ada diantara temuduga ini membuahkan rezeki pada saya. Insyaallah. Saya sedang dalam usaha untuk.menghadiri temuduga sebanyaknya untuk meningkatkan tahap komunikasi dan juga keyakinan diri.

Esok satu lagi ujian dan saya mahu ia cepat berakhir. Janganlah banjir ketika pulang esok. Amiin
Published with Blogger-droid v2.0.1

No comments:

Post a Comment