Wednesday, November 9, 2011

SAYA BLOGGER BARU YANG LAMA

Assalammualaikum

setelah bertungkus lumus selama sehari suntuk menghadap coding HTML dan menerjah blog-bloh tutorial yang semuanya awesome-awesome belaka. maka inilah hasilnya yang mampu saya tunjukkan

tidak hebat mana pun jika dibandingkan dengan blogger lain seperti kamu yang sedang membaca blog saya ini. tetapi saya berpuas hati kerana matlamat saya hanyalah untuk menghasilkan wajah blog yang kemas, bersih, tidak berserabut dan cepat loading.

bagi pihak saya, semuanya tercapai. bagi pihak anda? saya perlu komen membina selepas habis membaca post ini ya

antara perkara baru yang telah saya tukar dan tambahkan di blog ini adalah seperti berikut:-

1. Header Blog

SEBELUM

Untitled-1

SELEPAS

Header3

kalau ditengokkan semula header yang lama itu memang buruk sungguh kan, nampak sangat kemalasan tuan punya blog.

2. Widget Laman Sosial

image

dengan adanya widget ini, maka lebih mudahlah sahabat sekalian untuk mengenali saya dengan lebih mendalam (macam ada pulak kan). Insyaallah akan saya approve siapa sahaja yang request saya di Facebook. tetapi yang penting jangan lupa perkenalkan diri dulu yup

Twitter pulak memang saya aktif sejak akhir-akhir ini, jadi followlah saya yer, sama-sama kita ber’mention’ dan ber’re-tweet’ antara satu sama lain. chewah

3. Widget Goodreads

image

ini adalah salah satu widget yang tersedia di laman Goodreads yang telah menjadi rumah ‘kedua’ saya selain Facebook dan Twitter. di laman inilah tempat manusia-manusia cintakan buku berkumpul dan berinteraksi di antara satu sama lain. kalau anda seorang ulat buku, saya pasti anda sudah maklum akan wujudnya laman ini.

kepada yang berminat boleh Register Goodreads di sini: http://www.goodreads.com/

sebenarnya widget ini adalah cabaran personal saya untuk menghabiskan bacaan sebanyak 50 buah buku setahun untuk 2011. tapi semacam sudah berkubur hasrat tersebut kerana sehinggan bulan november hanya 21 buah buku sempat saya baca. aduhai

4. Blogroll KAU ILHAMKU

image

KAU ILHAMKU adalah blog utama saya, kalau tidak tiadalah nama blog ini KAU ILHAMKU 2.0. jadi kepada sahabat yang ingin singgah di KAU ILHAMKU boleh terus klik-klik entri di sidebar ini. mudah, cepat dan ringkas.

oleh kerana blog ini adalah blog baru, maka pengunjung yang datang sangatlah sedikit dan hampir kosong. jadi jika anda sudi, followlah blog yang tidak seberapa ini. huhuhu

image

setakat ini sahajalah buat masa ini, Insyaallah blog ini akan sentiasa diupdate dari masa ke semasa. saya mohon kepada anda semua untuk memberi komen dan kritikan membina berkenaan wajah baru blog ini supaya saya dapat membuat penambahbaikan

sekian

wassalam

6 comments:

  1. hehehe...faham dah laluinya sebelum ni...

    tapi bila tgk hasilnya...puas kan..? :)

    erm...mana pergi blog yg lama...kenapa di tutup..?

    pape pun...ok sangat dah blog ni...biru...sedap mata memandang...kemas.. :)

    ReplyDelete
  2. haah..tertanya2 jgk..mna blog lama?

    yang bru ni simple n kemas..suke!

    ReplyDelete
  3. nice bro, tulisan senang di baca dan loading pun ok, memang bagus.

    saya follow bro, thanks

    ReplyDelete
  4. @nabilah_2908
    betul kak, blog ni memang dah lama ditinggalkan. dpt ilham nak renovate balik bile tgk blog akak dah cantik. blog lama masih ada dan sentiasa aktif. ni blog personal saya

    ReplyDelete
  5. @ShahzCudin
    blog lama ade je shah. sentiasa aktif untuk dibaca. hehe. terima kasih ye

    ReplyDelete
  6. @rebellist duck
    terima kasih. datanglah selalu nanti yer

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...