Monday, November 21, 2011

LAPORAN BACA BUKU 2011

Assalammualaikum

semoga sahabat-sahabat semua sihat-sihat sentiasa di samping yang tersayang. selamat hari isnin dan kepada yang bekerja, jangan jadikan hari pertama dalam setiap minggu ini untuk mem’biru’ kan isnin anda. itu semua hanya ‘mindset’ yang boleh diubah sesuai dengan capaian produktiviti yang telah anda tetapkan.

(semua nasihat di atas adalah untuk saya juga yang kerap mengalami masalah ini)

apapun, ingin sekali pada hari ini saya berkongsi dengan anda, laporan baca buku saya untuk tahun 2011 sehingga hari ini (21.11.2011). tiada untuk dibanggakan kerana saya telah yakin dan percaya bahawasanya saya tidak akan dapat mencapai matlamat yang telah saya sendiri tetapkan

mungkin ada yang sedia maklum, tahun ini saya menetapkan saya akan membaca 50 buah buku pelbagai genre. fiksyen dan bukan fiksyen juga buku bersifat ilmiah. ternyata buku ilmiah jauh daripada untuk disenaraikan kerana saya tidak akan pernah habis membaca buku rujukan beratus muka surat itu dari kulit ke kulit

anda pernah? sila daftar di University Oxford sekarang

apapun, tetap juga saya berikan anda peluang untuk melihat sedikit sebanyak senarai judul buku yang telah saya sudahkan bacaannya sehingga hari ini. jika anda sudah membaca boleh sama-sama kongsikan kenikmatan dan keseronokan membaca buku tersebut bersama saya.

jika anda seperti ingin mengetahui lebih lanjut berkenaan buku-buku tersebut supaya nanti tidak berasa rugi mengeluarkan puluhan ringgit dan akhirnya hanya membeli karya piscisan. boleh juga bertanyakan pada saya. Insyaallah saya akan cuba memberikan pendapat terbaik

  1. Rayyan Fantasi – Ramlee Awang Murshid
  2. Lelaki Berkasut Merah – Baharuddin Bekri
  3. Laskar Cinta – Isma AE Mohamad
  4. Impuls/Roh – Sri Rahayu Mohd Yusop
  5. Interlok – Abdullah Hussain
  6. Tiga Kali Seminggu – Faisal Tehrani
  7. Denyut Kasih Medik – Dr Farhan Hadi
  8. Kiswah – Isa Kamari
  9. Maaf Dari Surga – Faisal Tehrani
  10. Anarkis – Khairul Nizam Khairani
  11. Pemilik Cintaku Setelah Allah dan Rasul – Fatimah Syarha Mohd Noordin
  12. Sutera Bidadari – Ramlee Awang Murshid
  13. Rindu Seorang Rafik – Nisah Haron
  14. Ranah 3 Warna – A.Fuadi
  15. Kimono Ungu Bersulam Bunga – Rabecca Ilham
  16. Girls of Riyadh – Rajaa Alsanea
  17. Daun Pun Berzikir – Taufiqurrahman Al-Aziziy
  18. Kawin-kawin – Azizi Hj Mohd Noor
  19. Padang Bulan – Andrea Hirata
  20. Odisi Tanah Kencana – Sri Rahayu Mohd Yusop
  21. Cinta Dalam Gelas – Andrea Hirata
  22. Sebongkah Batu di Kuala Berang – Faisal Tehrani
  23. Rembulan Tenggelam di Wajahmu – Tere Liye

semoga senarai ini bakal bertambah dari masa ke semasa. tidak sampai 50 buah pun tidak mengapa. asalkan saya dapat menyangkal suatu fakta ketika dahulu yang mengatakan rakyat Malaysia hanya membaca 2 buah buku setahun. mengarut.

mungkin selepas ini akan saya teruskan minat saya mengulas buku di laman blog ini. ulasan yang tidak seberapa itu mungkin dapat menarik minat anda untuk membaca buku yang sama. siapa tahu!

No comments:

Post a Comment